Nu vil jeg så kaste mit første indlæg i dette forum
Som det ser ud med CPU'er lige nu, er AMD overlegen, deres CPU'er kører hurtigere, og bliver overhovedet ikke lige så varme som Intels.
De seneste tests fra Tomshardware har vist, at det kun er i de færreste programmer Intel vinder med meget meget lidt, dette drejer sig næsten kun om Office programmer.
Ripping, gaming og lignende krævende ting, vinder AMD. Deres CPU'er, er simpelthen bare stækere! Og tilmed er de "køligere", AMDs CPU lå mellem 1+ og 14 grader under Intel, når der virkelig skulle arbejdes.
Et andet plus, set fra min side, er prisen, AMDs CPU'er er billigere!
Ang. HT så har AMD det samme, det hedder bare HyperTransport i stedet, det er samme funkton, de må bare ikke kalde det for HyperThreading, derfor har de fundet et navn der ligner, så i alm. forkotelse, er der ikke forskel
Hos bærbare er det dog lige nu Intel der har det bedste produkt i form af deres Pentium M CPU, den bruger ikke specielt meget strøm og yder utroligt godt.
Og nu skal vi ikke glemme Centrino [b]IKKE[/b] er en CPU! Centrino er en samlet betegnelse for en computer med en Pentium M processor, Intel Chipset, og Intels Wireless b/g.
AMD er dog ved at komme godt med, med deres Turion CPU, der heller ikke bruger specielt meget strøm og yder godt, her har AMD bare ét problem, de kan ikke optimere deres CPU'er efter ét bestem type Chipset, som Intel kan. Hvis man har denne mulighed er det lettere at lave en CPU der kan spare på krafterne forskellige steder.
Man skal dog holde sig fra Athlon CPU'er til bærbare, de bliver varme!

Mvh.
Jesper