[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
ComputerDebat.dk • Vis emne - Min IBM er LANGSOM!

Min IBM er LANGSOM!

Debat om bærbare computere

Min IBM er LANGSOM!

Indlægaf henningbay skrevet fre 25. maj, 2007 03:48

Hej. Jeg har en Thinkpad T60, 1,83 ghtz og 2,0 ram. Med en harddisk på 70, hvoraf der stadig er omkring 15-20 gb ledig. Problemet med den er, at den er langsom iforhold til, hvad jeg synes jeg kunne forvente af den. Jeg bruger den som min arbejdspc, men ikke til store tunge grafikfiler.

Er der noget jeg kan gøre - eller kan jeg optimere den på nogen måde?

på forhånd tak til alle jer kloge hoveder derude!!

:-) Henning
henningbay
Bruger
Bruger

Indlægaf admin skrevet man 11. jun, 2007 12:06

Hej Henning

Ja, specifikationerne på din bærbare lyder fine, så grunden til at den er langsom skal nok ikke findes dér.
Det kan til gengæld være fordi, at der ligger spyware/malware på din comp. som kører alle mulige processer i baggrunden og derfor bruger systemressourcer. Du kan scanne dit system og fjerne uønskede spyware ved at bruge f.eks. AdAware eller Spybot Search & Destroy.
En anden årsag kan være, at der ligger en masse ubrugte keys i din registreringsdatabase. Mange programmer fjerner ikke disse keys ordentligt når du afinstallerer dem, og det gør regdatabasen unødig stor og dermed computeren langsom.
Du kan scanne din registreringsdatabase med et program som dette:
http://www.klitetools.com/comments.php? ... t=registry

Du skal dog passe på, når du roder med regdatabasen. Fjerner du en forkert key kan det hurtigt blive meget værre end det er /var før. :!:
Brugeravatar
admin
Site Admin
Site Admin

Tilbage til Bærbare computere