[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
ComputerDebat.dk • Vis emne - PC AutoPowerOff - usb problem

PC AutoPowerOff - usb problem

Debatter om alle former for drev

PC AutoPowerOff - usb problem

Indlægaf Bubber skrevet tors 07. jun, 2007 10:40

Hej, jeg har netop lige købt sådan et fint elspare stik [url=http://www.savepower.dk/Default.aspx?ID=6]herfra[/url]...

Mit problem er at jeg uden videre kan få strømmen til via min bærbares usb men ikke min stationære. Min bærbare kører med usb 2.0 mens min stationære er med 1.01 - det burde dog ikke have noget at sige ifølge deres fine manual, da den er kompatibel med dem begge (også 1.0).

Skal der på en eller anden måde være en slags spænding/strøm til usb'en for at den kan registreres? Er det noget der kan ændres i BIOS?
Nogen der har erfaringer eller forslag?

EDIT:
Jeg er kommet frem til at så snart der er strøm til computeren (stationære) fra et andet kabel - så kan man tænde for det hele ved at tænde pc'en (stationære).
Men er der ingen anden løsning? Synes nemlig det er en lidt træls måde at løse det problem på..
/ Bubber
Brugeravatar
Bubber
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Svejbæk v. Silkeborg

Indlægaf admin skrevet man 11. jun, 2007 12:11

Hej Bubber

Ikke helt sikker på, jeg forstår hvad dit problem er :?:
Altså, du har en usb enhed, som ikke registrerer sig rigtigt når du sætter den til din stationære, men virker fint i din bærbare(?) - med undtagelse af når du trækker strøm til din stationære fra et andet kabel.
Virkede det som det skulle før du købte elspare skinnen?
Og er det samme styresystem du kører på begge computere?
Brugeravatar
admin
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Bubber skrevet man 11. jun, 2007 20:26

[quote="Admin"]Hej Bubber

Ikke helt sikker på, jeg forstår hvad dit problem er :?:
Altså, du har en usb enhed, som ikke registrerer sig rigtigt når du sætter den til din stationære, men virker fint i din bærbare(?) - med undtagelse af når du trækker strøm til din stationære fra et andet kabel.
Virkede det som det skulle før du købte elspare skinnen?
Og er det samme styresystem du kører på begge computere?[/quote]

Jeg har måske ikke formuleret mig godt nok :lol:
denne [i]elspare skinne [/i] er simpelthen en strømfordeler, der har et USB-kabel monteret. Så når USB'en får forbindelse med computeren (strøm), virker stikkene i stikdåsen.
Det skulle tilsyneladende virke sådan (har jeg sidenhen konstateret) at man IKKE kan have selve strømstikket til computeren i denne stikdåse (for så er der self. ikke strøm til maskinen)... Jeg har så sat strømkablet til et andet stik, hvilket har resulteret i en succesful opstart.

[b]Men her blir det tricky;[/b]
Jeg har nemlig registreret, at strømstikket ikke vil slukke sammen med computeren - hvilket er meningen med denne elspare skinne. For nu er der selvfølgelig hele tiden [i]strøm[/i] til elspare skinnen.
Så for at slukke skærm og ekstern hd skal jeg tage strømstikket ud af computeren i 5 sekunder efter slukning. Jeg har prøvet at lade det stå nogen tid uden held :( Så nu kan den altså ikke slukkes automatisk :(
/ Bubber
Brugeravatar
Bubber
Bruger
Bruger

Indlægaf admin skrevet tirs 12. jun, 2007 13:34

[quote="Bubber"][b]Men her blir det tricky;[/b]
Jeg har nemlig registreret, at strømstikket ikke vil slukke sammen med computeren - hvilket er meningen med denne elspare skinne. For nu er der selvfølgelig hele tiden [i]strøm[/i] til elspare skinnen.
Så for at slukke skærm og ekstern hd skal jeg tage strømstikket ud af computeren i 5 sekunder efter slukning. Jeg har prøvet at lade det stå nogen tid uden held :( Så nu kan den altså ikke slukkes automatisk :([/quote]

Det lyder godt nok tricky... :evil:
Men når computeren slukkes, så vil jeg da mene at der ikke er noget strøm til usb porten, hvilket jo så burde slukke for strømskinnen og dermed alle dine eksterne enheder ... Men hvis du slukker for computeren, men der stadig er strøm til USB stikket, så forstår jeg overhovedet ingenting ... :!:

... Kan det evt. skyldes at du har elspareskinnen sluttet til en USB Hub som trækker strøm fra et stik i væggen?
Brugeravatar
admin
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Bubber skrevet tirs 12. jun, 2007 15:03

[quote="Admin"]... Kan det evt. skyldes at du har elspareskinnen sluttet til en USB Hub som trækker strøm fra et stik i væggen?[/quote]

Nix, den er sat direkte til den stationære computer..
:shock:
/ Bubber
Brugeravatar
Bubber
Bruger
Bruger

Tilbage til Drev (Harddisk, Cd-rom, usb mv.