af dmz-zonen skrevet tors 07. sep, 2006 21:44
[quote="Nedturs_kakao"]Nu har jeg så kigget lidt i manualen og fundet ud jeg under router instillinger (når jeg taster min IP ind i browseren) og her kan jeg vælge mellem: Disable (som wepkey står på) 64-bit, 128-bit, eller 256-bit... Hvad skal jeg vælge? Og det betyder at jeg sætter kode på netværket ikk, hvad nu hvis der allerede er en kode på en af computerene i netværket, hvad så når den logger på? Får den så bare en ekstra pop-up med at taste en kode ind udover den man skal taste ind når personen logger på? Lige nu er der bare en kode til computeren, men når der kommer wepkey vil det så påvirke den?
Altså kommer wepkeyen op hver gang man vil gå på internettet på en af computerne i hjemmet?
HJÆLP![/quote]
Du skal vælge WPA-PSK-kryptering hvis du ikke har den skal du bruge 256 bit kryptering det er den sikreste. At du har kode på din pc betyder at en hacker kun kan bruge dit Internet, men ikke umiddelbart komme ind på dit netværk, med mindre du er logget på samtidig med at hackeren angriber.
Du kan anvende WEP- og WPA-PSK-kryptering til at sikre din trådløse forbindelse mod misbrug. Når du krypterer din trådløse forbindelse, sikrer du informationerne mod, at hackere, der opsnapper radiosignalerne, umiddelbart kan læse dem.
Det er altså kun det trådløse udstyr, der anvender den rette netværksnøgle, som kan læse informationerne.
TDC's produkter anvender to forskellige krypteringsformer, nemlig WEP- og WPA-PSK-kryptering.
WPA-PSK-kryptering er den nyeste standard for kryptering. Alt nyere udstyr fra TDC, for eksempel Netgear trådløs router 54 Mbit, kan anvende WPA-PSK-kryptering. Denne krypteringsform giver den bedste beskyttelse ved udstyr til privat-kunder.
WEP-kryptering understøttes af alt udstyr, også ældre udstyr som Linksys trådløs router. Der er to forskellige varianter af WEP-kryptering, hvor 256 bit kryptering er den mest sikre. Desværre har teknologien bag WEP-kryptering sikkerhedshuller, der gør den forholdsvis let for hackere at
bryde ind i.
Det skulle være muligt at PC'erne husker krypteringen så du ikke skal taste den ind hver gang du går på Internettet.
Venlig hilsen
JAN C