[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
ComputerDebat.dk • Vis emne - ACER TravelMate 2410 - ekstra RAM?

ACER TravelMate 2410 - ekstra RAM?

Debatter om bundkort, cpu og ram

ACER TravelMate 2410 - ekstra RAM?

Indlægaf Bubber skrevet tors 08. jun, 2006 18:18

hej, er der nogle, der kan hjælpe mig til at finde ud af, om der er mulighed for at insætte flere RAM i min bærbare computer, en ACER TravelMate 2410, som kun har 256 MB RAM. [url=http://notebookonline.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=sodimm512mb4200&ByPassShopClosed=1]her[/url] har jeg fundet 512MB DDRII Ram 533MHz, som ifølge sidens [i]tekniske afdeling[/i] passer til min bærbare.. Jeg er bare i tvivl, om hvordan jeg sætter de ekstra ram i, og hvordan jeg overhovedet kan [u]se[/u] om der er plads til flere RAM..

Håber der er nogle kløgtige hoveder derude, der kan hjælpe mig...

/Bubber
/ Bubber
Brugeravatar
Bubber
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Svejbæk v. Silkeborg

Indlægaf MarsQ skrevet fre 09. jun, 2006 22:09

Hvis du højre klikker på Denne Computer og Egenskaber, så kan du se hvor meget Ram du har..

Det kommer an på hvor mange blokke du har til at putte dine RAM i....hvis du har to blokke så behøver du ikke købe 512 ([u]Hvis[/u] du har 2 blokke kan du bare købe 256 og putte den sammen med den anden du allerede du har i bærbaren så har du 512)

Under din bærbar skal der være et låg eller lign. med skrue også kan du se om der er plads til flere ram (hvis der er plads kun til en så skal du have en på 512)
Brugeravatar
MarsQ
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Lyngby

oka...

Indlægaf Bubber skrevet fre 09. jun, 2006 23:39

Jeg har kigget under min computer, og kunne ikke uden videre se, hvad der er er ram-blokke, men det lader vel nok til at der kun er plads til dem, der allerede sidder deri. Det er dog lidt træls, at jeg så ik kan bruge de ram, der allerede sidder i:-(
Er der nogen der har forstand på, hvordan man sætter nye ram i? Skal der bruges loddekolbe eller sådan noget? Og vil det så være bedst, at få nogle professionelle til at kigge på det? Mht. reklamationsret, tror jeg alligevel ik jeg vil kunne få noget ud af det, så skidt med den..
/ Bubber
Brugeravatar
Bubber
Bruger
Bruger

Indlægaf MarsQ skrevet lør 10. jun, 2006 22:13

Nu er jeg helt forvirret...Har du prøvet at højre klikker på Denne Computer og Egenskaber, se hvor meget der er Ram..

Hvis du skal have flere Ram, så skal du pille dem ud der skal være på et eller andet måde man kan skubbe dem ud ved at trække dem til hver sin side (så putter hvor meget du vil have) Hvis du vil have 512 i alt, så skal du have 2 x 256 = 512...
Brugeravatar
MarsQ
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Lyngby

ok.. undskyld forvirringen...

Indlægaf Bubber skrevet man 12. jun, 2006 11:48

Jeg mangler RAM. Har kun 256 MB RAM.
Problemet er, at jeg ikke lige vidste, hvordan man lige skifter sådan nogle/sætter nye RAM i. Men tror jeg har fundet ud af det nu. [color=indigo]Tak for hjælpen.[/color] Ved godt, at jeg er lidt dum på det område ;-)
/ Bubber
Brugeravatar
Bubber
Bruger
Bruger

Indlægaf testing skrevet man 12. jun, 2006 16:23

Så vidt jeg kan se kan du sætte 2 gb i (2x1gb)

men der er to slots, så du køber bare en blok mere... det behøver ikke være sammen størelse!
MBach

[size=75][i]Har du brugt søgefunktionen inden du spørger?[/i][/size]
Brugeravatar
testing
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Århus C

Tilbage til Bundkort - CPU - Ram