[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
ComputerDebat.dk • Vis emne - Please, hjælp mig ud af optiske drev junglen!

Please, hjælp mig ud af optiske drev junglen!

Debatter om alle former for drev

Please, hjælp mig ud af optiske drev junglen!

Indlægaf Elgarn skrevet ons 23. aug, 2006 21:16

Hej,

jeg står lige foran at skulle købe en ny computer og har svært ved at vælge, der er kommet mange fornyelser de sidste fem år.
Kan nogen hjælpe mig ved at svare på følgende:

1. Findes der specielle disketter til dual-layer DVD drev eller kan man bruge "gammeldags" DVDer?

2. Kan dual-layer DVD drev kun skrive og læse DVDer eller også CD?

3. Hvad er light-scribe for noget?

4. Er det muligt at tilslutte en DVD brænder til computer udvendigt f.eks. via USB port?

5. Hvad betyder plusser og minusser som f.eks. DVD +/-RW? Er det noget der har betydning m.h.t. valg af drev?

Jeg beklager ulejligheden og tak på forhånd.

Med venlig hilsen.

Elgarn
Elgarn
Bruger
Bruger

Geografisk sted: København

Indlægaf testing skrevet ons 23. aug, 2006 22:06

Hej... jeg kan ikke svare på det hele... men kan da byde ind med lidt...

1. Ja. der skal bruges dual-layer skiver.

2. De kan læse det hele.

3. Light-scribe er så du kan skrive labels på dine skiver.

4. Ja, ved at købe en ekstern USB brænder. (er lidt dyrer )

5. ??? Det kunne jeg også godt tænke mig at vide mere om!
MBach

[size=75][i]Har du brugt søgefunktionen inden du spørger?[/i][/size]
Brugeravatar
testing
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Elgarn skrevet lør 26. aug, 2006 10:31

Hej MBach,

Mange tak for hjælpen. Jeg er bare lidt i tivivl om hvordan dit svar på (2) skal forstås: Kan de kun læse eller også skrive?
Hvad angår plusser og minusser har jeg fundet en forklaring på nettet, som desværre ikke forklarer ret meget (for mig i hvert fald).
Men i "Computer for alle" 9/2006 står der, at man skal gå efter DVD +/- R/RW og dobbeltslagsmedia, så det vil jeg gøre.

Fortsat god weekend.

Elgarn
Elgarn
Bruger
Bruger

Geografisk sted: København

Indlægaf testing skrevet lør 26. aug, 2006 12:46

Hvis du køber en dobbeltlags brænder så mener jeg at de alle også kan brænde og læse cd'er
MBach

[size=75][i]Har du brugt søgefunktionen inden du spørger?[/i][/size]
Brugeravatar
testing
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Århus C

Tilbage til Drev (Harddisk, Cd-rom, usb mv.