[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
ComputerDebat.dk • Vis emne - Problemer med intern harddisk

Problemer med intern harddisk

Debatter om alle former for drev

Problemer med intern harddisk

Indlægaf ls-buje skrevet lør 16. sep, 2006 21:26

Hej alle sammen.

Jeg har et problem som jeg håber at i kan hjælpe med.
Jeg har monteret en ekstra sata harddisk i min nye computer.
Computeren har fundet harddisken og den har fået bogstavet G.
Men jeg kan ikke sende data til den (Den vises ikke i listen når jeg højerklikker på en fil) Hvad gør jeg.
PÅ forhånd tak.
Lars
ls-buje
Bruger
Bruger

Indlægaf IT-support skrevet lør 16. sep, 2006 21:33

hejsa.

Kan du se drevet under ex denne computer og gå ind i det og fx. oprette en ny mappe?
IT-support
Bruger
Bruger

Indlægaf ls-buje skrevet lør 16. sep, 2006 21:38

Ja det kan jeg godt
ls-buje
Bruger
Bruger

Indlægaf IT-support skrevet lør 16. sep, 2006 21:42

Tåbeligt spm. har du haft maskinen genstartet efter den har fundet den nye HD?
Det er ikke en måde jeg normalt flytter filer på, så er lidt usikker på hvad det kan være.
Den maskine jeg sidder ved lige nu har kun et drev, men en helvedes masse kortlæsere og de er godt nok med.
Det er ikke fordi, at fysiske drev ikke vises i listen, når du højreklikker på en fil og vælger send til?
IT-support
Bruger
Bruger

Indlægaf ls-buje skrevet lør 16. sep, 2006 21:45

Jeg har også en del kortlæser på min computer og de vises godt nok, men harddisk g vises ikke ved højreklik på en mappe
ls-buje
Bruger
Bruger

Indlægaf IT-support skrevet lør 16. sep, 2006 21:47

Hæng lige på 10min, smider lige en harddisk mere i og ser hvad min maskine gør.
Min teori lige nu er at den ikke vises da det er et fysisk drev og ikke et "flytbart" lagermedie. Måske helt forkert, men tester lige.
IT-support
Bruger
Bruger

Indlægaf ls-buje skrevet lør 16. sep, 2006 21:48

Det skal ligesiges at drev c vises fint og min eksterne harddisk vises også.
ls-buje
Bruger
Bruger

Indlægaf IT-support skrevet lør 16. sep, 2006 22:00

Hej igen

Har lige kastet en HD mere i min maskine.
Den vises heller ikke.
Mit C: drev kan jeg heller ikke se....
De eneste drev jeg kan se hos mig er dem der er "flytbare" lige som din kortlæser og eksterne HD.
Hvis du højre klikker på ikonet med den grønne pil i højre side af din proces linje, hvilke drev kan du så se der?

Min teori er stadig, at de drev der kommer frem under send til, er dem som XP opfatter som flybare, altså usbstick, ekstern usb harddiske, cdmedier osv. er det helt tåbeligt?
Men må ærligt indrømme at jeg er hårde til at skruge i dem end menu opsætninger :-)
IT-support
Bruger
Bruger

Indlægaf ls-buje skrevet lør 16. sep, 2006 22:12

Problemet er hvad skal man med en ekstra harddisk hvis man ikke kan sende data til den.
ls-buje
Bruger
Bruger

Indlægaf ls-buje skrevet lør 16. sep, 2006 22:18

Jeg ved godt at man kan trække mapper over på harddisken i stifinder, men det var da smarterer hvis man bare kunne højreklikke på mappen.
ls-buje
Bruger
Bruger

Indlægaf IT-support skrevet lør 16. sep, 2006 22:18

Nu er jeg mere tastatur mand end musse mand, så når jeg flytter filer bruger jeg genvejs taster som ex.

"win tast + e :åbner denne computer.
Det gør jeg bare 2 gange, så kan jeg bruge "alt + tab" til at hoppe frem og tilbage mellem de 2 drev også bare bruge "ctrl + c" (copy), "ctrl + v" (indsæt), til at flytte med, på denne måde styre jeg hvor den smider filerne. Med send til får jeg jo bare losset mapperne over på roden af det andet drev, hvilket hurtigt kan blive uoverskueligt hvis mappe antal vokser.

Men hvad er din plan med det? for hvis det er som backup eller sikkerhed kan xp sættes op til at gøre det selv.

Kan du se dit C: drev under sikker fjernelse af hardware?
IT-support
Bruger
Bruger

Indlægaf ls-buje skrevet lør 16. sep, 2006 22:20

nej det kan jeg ikke
ls-buje
Bruger
Bruger

Indlægaf ls-buje skrevet lør 16. sep, 2006 22:22

Min plan med drevet er at det skal bruges til musik og foto.
Når jeg sætter foto kortet i læseren var det jo smart at det havner det rigtige sted første gang.
ls-buje
Bruger
Bruger

Indlægaf IT-support skrevet lør 16. sep, 2006 22:22

Okay, mystisk :-)

Tænkte at det kunne være sata var sat op til hotswap af dit c: drev og derfor du kunne se den i send til.
IT-support
Bruger
Bruger

Indlægaf IT-support skrevet lør 16. sep, 2006 22:26

Jamen hvis du bruger XP guide til at kopiere filer fra kort til drev, er det da hurtigt at fortælle den nye sti og husker den ikke det fra gang til gang?
IT-support
Bruger
Bruger

Næste

Tilbage til Drev (Harddisk, Cd-rom, usb mv.