af brianbrandt skrevet fre 10. feb, 2006 13:58
Det skal nok deles lidt op i to kategorier...
Netværksspil og singleplayer spil...
Top 3 Netværk..
World of Warcraft....
det er så gennemtænkt og stort, at man har meget svært ved at blive træt af det... især hvis du spiller på internettet mod alle andre klaner og ting... så kan du jo lave krige på op til flere hundrede mennsker og det gør sgu tingene ret realistiske..
Counterstrike...
Men pas på... det er en tids-æder, hvis du vil være god.. for du får ikke et godt aim, hvis du ikke bruger tiden på det... og er du ikke god til det og spiller på nettet... så får du sgu RØV !!
Starcraft eller Warcraft...
To spil der ligger uhyre meget op ad hinanden... enten er du i fremtiden eller fortiden.. og platformen er den samme... men du kan bruge rigtig mange timer på det og situationerne ændrer sig ret meget fra gang til gang...
Top 3 Single player...
Diablo...
Det var starten på RPG-genren i 3d.. hvor alt foregår hurtigt og grafikken var eminent sej for dens tid... og hele gameplayet var magisk og en fandens genial historie hele vejen igennem....
2'eren gik jeg igennem.. men så var magien også forsvundet synes jeg...
Den kan også spilles i netværk, men det bliver hurtigt ensformigt, da tingene så bare går ud på hack'n slash...
Need for Speed...
Fart over feltet og lækre damer... need i say more...
GTA ...
Hele genren med at være en bad ass mofu der banker både de gode og onde, bare for at have det lidt sjovt og tjene nogle gejser... lige i øjet...
Her ville jeg så gerne skrive en masse andre spil jeg også holder meget af... og jeg er ikke sikker på, at det er min top 3... for jeg synes mange spil er gode og historien er god... men jeg laver lige en lille liste over spil jeg synes er fede...
Max Payne ... Championship manager ... Gun (desværre var historien al for kort) ... Age of Empires... Civiliazation (den første version) ... Heroes of Might and Magic (eminent serie af turn-based play)... Phantasy Star (et SEGA spil.. men få fat i en emulator og du har det bedste rpg-spil nogensinde) ... Dune (strategi spil på et helt andet plan for sin tid)...
og jeg kan godt finde flere.. men vi skal vel også videre.... uf al den nostalgi.... ja, se bare på settlers og lemmings... uf... ej stop nu... Cannon Fodder, amiga forever... Sensible Soccer....
STOP !!
--------------------------------------
Braveheart Rules