[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
ComputerDebat.dk • Vis emne - Hjælp søges til klipning af billeder

Hjælp søges til klipning af billeder

Debatter om andet hardware

Hjælp søges til klipning af billeder

Indlægaf rumlerille skrevet søn 03. jun, 2007 07:56

:shock: Hejsa alle sammen! Jeg håber at jeg har skrevet indlægget i den korrekte forum?

Jeg har ikke meget forstand på det med pc,program osv, og det er ind imellem svært, når jeg prøver at få en forretning op og stå via en hjemmeside, og har ofte problemer. Derfor har jeg tilmeldt mig herinde, og håber meget I vil hjælpe mig?

Det handler om at jeg ikke kan klippe i billeder, jeg har paint, men også photofiltre (eng.vers.).
Når jeg fx skal klippe kanterne fra, ender det med at der er hvide kanter på det færdigtklippede billede.

Og jeg har prøvet alt, og enten klipper jeg selve billedet væk, eller får en anden kant? Det er svært lige at hitte ud af hvor jeg går ind og klipper henne? Og har svært ved det engelse tekniske sprog!

Er der een der kan forklare hvor jeg går ind henne, og hvordan man gør?
Jeg har prøvet at klippe med cm,pixels osv...men det gik slet ikke. Så hvis det kunne gøres med en simpel streg/saks i programmet, ville jeg blive lykkelig!

Jeg har lige et bi-spørgsmål: Hvordan kan det være, at hotmailadrasser/mails, ofte ryger i andres spamfiltre? Fx. hvis man skriver til en forretning osv, kommer svarene sent eller aldrig, og får at vide det er pga spamfiltret.

Hvilke mails er så bedst i forhold til spamfiltre?

Jeg håber I kan hjælpe mig, står og skal redigere hjemmeside, men er i stå fordi jeg ikke kan klippe billeder....suk :twisted:

God weekend! Med venlig hilsen
Rumlerille
rumlerille
Ny Bruger
Ny Bruger

Geografisk sted: København

Indlægaf C_Foli skrevet man 11. jun, 2007 12:28

Hej Rumlerille

Ah ja, billedeeditering kan være en pain in the .... :evil:
Men med lidt hjælp går det nok :wink:
Prøv det her i Photofiltre:

1. Åbn det billede du vil klippe i
2. Brug arrow tool til at vælge det område af billedet du vil beholde
3. Gå ind i menuen Image og vælg crop
4. Gem dit nye billede

Jeg fandt iøvrigt denne her manual til Photofiltre på google, kan være den kan være behjælpelig:
http://resources.education.tas.gov.au/i ... re_new.doc
C_Foli
Bruger
Bruger

Indlægaf C_Foli skrevet man 11. jun, 2007 12:31

Mht. det med hotmail adresserne og spamfiltre, så er det nok fordi mange spammails kommer fra hotmail-adresser og de derfor er blacklistede i forskellige spamfiltre. Prøv evt at registrere dig med en anden webmail udbyder som f.eks. gmail, yahoomail eller mail.com.
Hvis du synes det er irreterende at skulle tjekke flere mail adresser, kan man sætte kontoen op til at autoforwarde til den mail du tjekker til daglig (jeg ved i hvert fald man kan i gmail).
C_Foli
Bruger
Bruger

Indlægaf rumlerille skrevet man 11. jun, 2007 18:44

Hej igen!

#1 Takfor hjlpen, du har jo ret, det er bare crop....øvøv, jeg har fået milliarder af henvendelser hvorpå de bad mig om at gå ind i palelogram,kopier en ny side og bla bla, og intet virkede, mendet du skriver er så simpelt....utroligt det har tager mig overhalvt år at hitte rede i det! Men tusinde tak skal du have!

#2. Hmmmm ja, jeg få også alle mine spams fra hotmail-adrasse. Men kan du ikke lige fortælle mig hvordan som du siger manforbinder de to adrasser til hinanden? Jeg har nemlig en gmail i foprevejen, og som du siger orker jeg ikke at tjekke dem begge, og synes at gmails design er hæslig...det er lettere at læse med hotmail.
Og du skal selfølelig også have tak for svaret! :P
rumlerille
Ny Bruger
Ny Bruger

Indlægaf C_Foli skrevet tirs 12. jun, 2007 13:01

[quote="rumlerille"]
#2. Hmmmm ja, jeg få også alle mine spams fra hotmail-adrasse. Men kan du ikke lige fortælle mig hvordan som du siger manforbinder de to adrasser til hinanden? Jeg har nemlig en gmail i foprevejen, og som du siger orker jeg ikke at tjekke dem begge, og synes at gmails design er hæslig...det er lettere at læse med hotmail.
[/quote]

Virkelig? :shock: Jeg har det lige omvendt, synes gmails design er virkelig smart fordi det er så nemt at holde styr på sine mails. Men hey... smag og behag. :wink:
Det er intet problem at forwarde fra Gmail.
- Log ind i din Gmail
- Klik på Settings (oppe øverst til højre) og klik på Forwarding and POP
- Klik i "Forward a copy of incoming mail to", skriv den mail adresse du vil forwarde til og vælg om du vil beholde en kopi i Gmails inbox.

Hvis du leger lidt rundt med Filtre kan du også sætte Gmail op til kun at forwarde mails hvor der f.eks. står Hej i subject, kommer fra en eller flere bestemte afsendere og mange andre smarte ting. Se, virkelig gennemtænkt design! :D
C_Foli
Bruger
Bruger

Tak!

Indlægaf rumlerille skrevet lør 16. jun, 2007 07:53

Hej igen!

Tak skal du have....det er jo bare dejligt, at jeg ikke skal tjekke flere bakker hele tiden! Min bror synes også ligesom dig at gmail er bedst....men det nu nok også fordi jeg er vant til hotmailen, han siger hvis jeg begyndte at bruge gmail, ville jeg også blive vant til den!

Det smarte med gmail synes jeg er at man under favoritter kan se om der er kommet nye mails...det er cool. Men det er farverne jeg ikke bryder mig om, det er alt for hvidt, og så med skrigende blå bogstaver, synes jeg det lige blir for "skrapt"!

Men tak skal du have, og hav nu en dejlig weekend alle sammen! :lol:
rumlerille
Ny Bruger
Ny Bruger

Tilbage til Andet