[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
ComputerDebat.dk • Vis emne - 300 GB sata

300 GB sata

Debatter om alle former for drev

300 GB sata

Indlægaf Tonny skrevet søn 05. mar, 2006 12:10

hej.

Vil lige starte med at sige jeg er rimelig newbie indenfor selve hardware delen i en pc. Når det så er sagt så har jeg købt mig en 300 GB sata hdd og sat den til et nyt bundkort og ville så inst. xp. jeg har gjort som der stod i bundkorts manualen men lige meget hvad jeg prøver så får jeg kun en hdd på 128 GB hvordan får jeg fat i de resterende Gb af hdd.

Bundkortet er et Biostar P4tse

Mvh. Tonny
Tonny
Tonny
Bruger
Bruger

Indlægaf testing skrevet søn 05. mar, 2006 14:18

det kan være formateringen den er gal med!

prøv at højreklik på denne computer og vælg administrer. så er der noget der hedder diskhåndtering. der kan du se om der er noget af disken der ikke er blevet partioneret!
MBach

[size=75][i]Har du brugt søgefunktionen inden du spørger?[/i][/size]
Brugeravatar
testing
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Tonny skrevet søn 05. mar, 2006 18:14

Der er kun partitioneret 128 GB. det var det som windows skrev var tilgængeligt da jeg inst. xp på pc´en. Men jeg ved at hdd er en 300GB hvordan kan jeg så få de sidste gb frem. Jeg har læst mig til at fdisk kun kunne partitionere til 128Gb kan det være muligt at windows kun kan ligeså..???
Tonny
Tonny
Bruger
Bruger

Indlægaf testing skrevet søn 05. mar, 2006 18:47

ikke hvis det er Xp så skulle der ikke være noget problem!

så kan du også vælge at lave flere partisioner under instalationen.

hvis du skal have ændret partitionerne efter instalationen kan du bla bruge en program der hedder partition magic.

hvis ikke du har xp kan du godt bruge fdisk, men vil du have det hele som en partition bliver det du har liggende slettet!
MBach

Brugeravatar
testing
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Tonny skrevet søn 05. mar, 2006 19:18

Jeg ville helst have haft det i en partition men eftersom jeg har installeret xp og ikke gider at slette alt igen og starte forfra ville jeg gerne bare have resten af hdd brugt osse..
Tonny
Tonny
Bruger
Bruger

Indlægaf Tonny skrevet søn 05. mar, 2006 19:20

Men tilbage til de 128Gb. hvordan kan det være at xp inst. kun viser de 128 gb og ikke hele hdd str. på 300gb ???
Tonny
Tonny
Bruger
Bruger

Indlægaf testing skrevet søn 05. mar, 2006 19:22

prøv at læse det her.... det forklarer meget godt hvordan du får formateret resten!

http://www.wintip.dk/xp/tools/diskmgmt.htm
MBach

Brugeravatar
testing
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Tonny skrevet man 06. mar, 2006 06:53

Det er gjort nu men..
Jeg kan slet ikke se resten af min disk jeg har kun et billed af mit dvd drev og så de 128gb resten af hdd vises ikke...
Kan der være fejl på noget af hdd der gør at man kun får 128gb at se?
Tonny
Tonny
Bruger
Bruger

Indlægaf testing skrevet tirs 07. mar, 2006 09:27

ja.. det kunne da godt virke sådan. for normalt ville man kunne se at noget at harddisken ikke var partiotineret.

hvis du har prøvet partition magic og den ikke kan se der er mere, så tror jeg den er gal med harddisken.
MBach

Brugeravatar
testing
Site Admin
Site Admin

Indlægaf Tonny skrevet tirs 07. mar, 2006 20:48

Så kom det store gennembrud.
Fik fat i min gamle nabo og han fortalte at hvis man kører Raid så viser den ikke hele hdd. Derfor må man ikke kører raid med sata. det rettede jeg og nu spåiller den MAX...tor..
Tonny
Tonny
Bruger
Bruger

Tilbage til Drev (Harddisk, Cd-rom, usb mv.